Dit denken mannen over hun kapsel

23/08/2018 Thomas Verlinden

Veel kapsalons richten zich specifiek op mannen of vrouwen. Raar is dat niet, want een dameskapsel vraagt om een andere aanpak en techniek dan een mannensnit. Een Britse bevraging bij 2000 mannen bracht een aantal interessante zaken aan het licht over mannen en hun kapsels!

Niet enkel vrouwen besteden veel aandacht aan hun persoonlijke stijl. Ook mannen houden zich steeds meer bezig met hun uiterlijk. Zowel mannen als vrouwen zijn op zoek naar het ideale kapsel als verlenging van hun persoonlijkheid. Voor mannen geldt dat ze na gemiddeld 32 jaar en 6 maanden 5 verschillende pogingen nodig om die coupe te ontdekken. Vrouwen experimenteren iets meer: zij hebben gemiddeld 7 kapsels nodig!

Mannen kiezen over het algemeen hun kapsel om praktische redenen. Maar liefst 65% zegt voor hun huidige kapsel gekozen te hebben omdat het praktisch en snel is. Toch kiest ook ongeveer 21% voor hun snit omdat het hun persoonlijkheid reflecteert. Opvallend: ook de mening van de partner blijkt een rol te spelen. Ongeveer 10% van de ondervraagden zegt bij hun huidige kapsel te blijven omdat hun partner het verkiest.

Met de loop der jaren wordt haar grijs, maar veel mannen worden ook snel kaal. Toch zou 65% van de ondervraagden liever grijs dan kaal worden. Bij dames is grijs haar al langer een trend, ook bij jongere vrouwen. Ook 12% van de ondervraagde mannen overweegt hun haar grijs te kleuren!

De interesse van mannen in haarstyling groeit duidelijk! Ben jij de geknipte persoon om mannen een hippe snit aan te meten? Schrijf je dan nu in voor de praktijkopleiding Mannenkapsels Knippen & Stylen!

relatedBlogs

It's getting hot in here

Sta goed voorbereid aan de start van de 10 Miles met deze 5 tips!

Oefening baart kunst!

relatedCourses

previousLabel

Je haar op dieet? 6 tips voor een stralende haardos

nextLabel

De Schoonheidsschool opent nieuwe beautytempel in Brugge

mostRead

De Schoonheidsschool opent nieuwe beautytempel in Brugge

09/10/2018

DIY: maak je eigen gezichtsmasker met aloë vera

25/01/2019

Dit zijn de perfécte wenkbrauwen voor jouw gezicht

07/03/2019

relatedCourses

Kapper

Schrijf je in voor de cursus Kniptechnieken en word veelzijdig Kapper.

Mannenkapsels Knippen Stylen

Schrijf je vandaag nog in voor deze praktijkgerichte opleiding en behaal snel je diploma.

Dames- en Herenkapper

Schrijf je in voor de opleiding Kapper en start meteen als Haarstylist.

courseMaterial

Kapper Professioneel Parfumeriecentrale