Doe zoals Maria en word illustrator van kinderboeken!

07/11/2018 Thomas Verlinden

Geregeld krijgen we de vraag wat zoal de carrièremogelijkheden zijn na het volgen van de opleiding Kinderboeken Illustreren aan het Centrum voor Afstandsonderwijs. Nu, die mogelijkheden zijn -net als jouw creativiteit- eindeloos!

Natuurlijk kan je kinderboeken illustreren door op zelfstandige basis je eigen bedrijf op te richten, of als freelancer in bijberoep te starten. Je kan ook aan de slag op de illustratieve afdeling van een uitgeverij of een mediabedrijf. Maar heb je er ook aan gedacht om zelf je eigen kinderboekenserie uit te brengen?

Dat is wat studente Maria Muto gedaan heeft: na het volgen van onze thuisstudie, heeft ze zelf 3 kinderboeken geschreven, waarvan ze er ook 2 zelf geïllustreerd heeft. Illustraties in een kinderboek zijn niet alleen een mooie aanvulling. De combinatie van jouw beelden met het verhaal, maakt dat de fantasie van kinderen echt tot leven komt!

Maria heeft het met haar boeken 'Stien en haar wonderwereld in de kern van de aarde', 'Marie naar de Noordpool' en 'Marie en Vlad de vampierjongen' zelfs tot op de Boekenbeurs geschopt! Niet verwonderlijk ook, aangezien haar boeken populair zijn onder zowel haar jonge publiek, alsook haar iets minder jonge lezers. Stuk voor stuk zijn het haar eigen creaties, elk met een eigen universele boodschap. En dat maakt ze zo herkenbaar en leuk. Way to go, Maria!

Heb jij ook een passie voor illustreren en een verbeelding waarmee je kinderboeken zou kunnen vullen? Ga er dan voor en laat je creativiteit de vrije loop met de cursus Kinderboeken Illustreren

We wensen je alvast veel succes met joúw carrière!

relatedBlogs

8 tips voor stralend witte tanden

De strijd om het zwartste zwart

Hoe communiceer je zo vlot mogelijk met jouw docent

relatedCourses

previousLabel

De Schoonheidsschool opent nieuwe beautytempel in Brugge

nextLabel

Gereglementeerde beroepen vereisen geen bekwaamheidsattest meer.

mostRead

De Schoonheidsschool opent nieuwe beautytempel in Brugge

09/10/2018

DIY: maak je eigen gezichtsmasker met aloë vera

25/01/2019

Dit zijn de perfécte wenkbrauwen voor jouw gezicht

07/03/2019

relatedCourses

Kinderboeken Illustreren

Schrijf je in voor de cursus Kinderboeken Illustreren en word Kinderboekenillustrator.

studyCategories

Tekenen & Schilderen

blogTags

KinderboekenTekenenIllustrerenIllustratorTekenaarSchetsenKindertekeningenBoekenMaria MutoBoekenbeursThuiscursusThuisstudieAfstandsonderwijsVolwassenenonderwijsKinderen