It's getting hot in here

09/07/2018 Thomas Verlinden

Het is weer zomer en de temperaturen staan weer waanzinnig hoog. Overal staat het en wij herhalen het graag: drink veel water!

In deze hitte zou je zeker twee liter per dag moeten drinken. Houdt je vochtbalans in peil door na te gaan hoe vaak je naar het wc moet. Ga je veel minder dan normaal? Dan sprokkelt je lichaam reserves, het is dus tijd dat je water gaat drinken. En ja, dames en heren, water. Laat die cafeïnehoudende dranken tijdens deze dagen maar achterwegen!

Meestal wordt de volgende vraag vaak gesteld: hoe koud mag het water eigenlijk zijn? Wel, eigenlijk niet zo koud want dat kan buikkrampen veroorzaken. Is je drankje iets warmer? Dan lijkt het misschien niet zo verfrissend, maar het is wel goed voor je lichaam. Je lichaam gaat daardoor afkoelen en zo geraakt je lichaamstemperatuur niet boven de 37°C.

Probeer dus zeker overal water mee naartoe te nemen. Te weinig drinken kan veel nare gevolgen veroorzaken en dat wil je in dit weer zeker niet hebben!

Vind jij het leuk om je te verdiepen in datgene wat je lichaam gezond kan houden? Maak jij graag gerechtjes klaar boordevol vitaminen? Ontdek onze opleiding Natuurvoeding aan De Schoonheidsschool!
Ben je gefascineerd in het menselijk lichaam en de voeding? Ontdek al onze opleidingen onder het thema gezonde voeding aan De Schoonheidsschool en het centrum van afstands-en avondsonderwijs!

relatedBlogs

Studeren in de zomer: een verstandige keuze

Chakra's voor dummies

Zo wit als sneeuw

previousLabel

Onbelast bijverdienen? Doe snel en eenvoudig aangifte bij de RSZ!

nextLabel

Verzorgde en gezonde nagels

mostRead

De Schoonheidsschool opent nieuwe beautytempel in Brugge

09/10/2018

DIY: maak je eigen gezichtsmasker met aloë vera

25/01/2019

Dit zijn de perfécte wenkbrauwen voor jouw gezicht

07/03/2019

relatedCourses

Kindervoedingsadviseur

Volg les in je eigen regio. Kom alles te weten over gezonde voeding voor je kind.

Sportvoedingsadviseur

Praktijkgerichte opleiding met coaching van professionele topdocenten!

Voedingsdeskundige Allround

Volg de opleiding Voedingsdeskundige en word een krak in je vak als Voedingsexpert.

Natuurvoeding

Schrijf je in voor de opleiding Natuurvoeding en ontdek de kracht van de natuur.

Voedingsdeskundige Allround

Schrijf je in voor de cursus Voedingsdeskundige en word veelzijdig Voedingsexpert.

studyCategories

Schoonheidszorgen