Juweelontwerper, leer de mooiste juwelen ontwerpen

Fonkelen jouw ogen bij het zien van prachtige ringen, armbanden en halskettingen? Barst je zelf van de creatieve ideeën voor unieke sieraden? Wil je je ontwerpen naar de werkelijkheid vertalen? In deze praktijkgerichte thuiscursus word je ondergedompeld in de kunst van juweelontwerp!

Je leert alles over edelstenen, metalen, parels, kralen, enzovoort. Daarnaast krijg je ook een introductie in het ontwerpen en vormgeven van je eigen sieraden. Vervolgens kan je zelf aan de slag met verschillende technieken om je eigen betoverende ringen, elegante armbanden en schitterende halskettingen te maken.

Alles om uit te blinken als professioneel en exclusief juweelontwerper!

Jewelry has the power to be this one little thing that can make you feel unique.

Elizabeth Taylor
  • zelf schitterende sieraden leren maken
  • weten hoe je originele armbanden, ringen en halskettingen op maat ontwerpt en vervaardigt
  • jouw creativiteit en artistiek talent de vrije loop laten
  • jouw passie voor juwelen omzetten in een droomjob
  • studeren op eigen tempo, met ruimte voor je werk, je gezin en je hobby's
Juweelontwerper
cpProgram Juweelontwerper
Juweelontwerper online cursus
  • Je creativiteit de vrije loop laten
  • Verschillende materialen en benodigdheden
  • Een professionele uitrusting
  • Een veilige werkomgeving
  • De 4 C's van juwelen
  • De voornaamste edelstenen, halfedelstenen en metalen
  • De schaal van Mohs
  • De verschillende ringmaten
  • Een eigen ontwerp maken
Studeren Juweelontwerper
  • Stijlvolle en creatieve ringen, armbanden, halskettingen, oorbellen,... ontwerpen
  • Professioneel en veilig omgaan met alle gereedschappen
  • Verschillende technieken en materialen gebruiken én combineren voor unieke creaties en de juiste look
  • Voor verschillende gelegenheden een pronkstuk op maat ontwerpen
  • Klanten in zwijm doen vallen met oogverblindende juweelwerkjes
Juweelontwerper studeren
  • Zelfstandig juweelontwerper of juwelier
  • Verkoper in een juweelwinkel
  • Organisator van workshops juweelontwerp
cpTeachers Juweelontwerper

Wil je na je inschrijving direct beginnen te studeren? Dat kan! De digitale cursus staat binnen 1 minuut op jouw profielpagina en op het online studentenplatform. De papieren versie doen we gelijktijdig op de post. Die vind je dus snel bij jou in de brievenbus. Je krijgt een jaar lang online begeleiding van een authentieke meestersmid met een scherp oog voor alles wat blinkt. Zo sta jij er nooit alleen voor! Dankzij de flexibiliteit van een thuisstudie studeer je waar en wanneer je maar wil. Pas Wanneer je slaagt voor jouw opleiding, versturen wij jou het diploma.

Je betaalt voor deze thuisopleiding Juweelontwerper maar 289.00 euro. Hiervoor krijg je allereerst een geïllustreerd cursusboek met theorie en praktijkoefeningen. Je geniet daarnaast één jaar lang van praktijkgerichte online begeleiding door een ervaren topdocent en onvervalst goudsmid. Ten slotte krijg je toegang tot extra interactief lesmateriaal via ons online leerplatform én de mogelijkheid om binnen de vijf jaar gratis examen af te leggen. Alles voor een blinkende start als professioneel Juweelontwerper!

Juweelontwerper

cpStartNewCarreer Juweelontwerper. cpChooseQualityEducationWith Centrum voor Afstandsonderwijs.

cpGoodToKnowAboutCourse Juweelontwerper

HANNELORE

Wat een snelle service! De cursus wordt rap geleverd, de opleidingsadviseurs staan altijd voor je klaar met raad en antwoorden, het examen is supermakkelijk in te plannen,... Ik ben tevreden! Dit smaakt naar meer.

LUTGARDE R.

De cursus juwelenontwerp heb ik vooral uit interesse gevolgd. Toch gebeurt het regelmatig dat ik mijn creaties ook in de mijn kleding te koop aanbied. Ik vind het altijd heel fijn dat de mijn klanten enthousiast over zijn en kopen.

MONIQUE G.

Ik was al lang op zoek naar een nieuwe uitdaging in mijn leven. Toen ik met deze thuisstudie begon, was het aanvankelijk als hobby. Al snel kreeg ik echter zoveel complimentjes over mijn zelfgemaakte juwelen, dat ik besliste om er verder mee te gaan. Ik heb nu mijn eigen succesvolle webshop en verdien mijn brood met mijn passie: hoeveel mensen kunnen dat zeggen?