Kinderverzorging & Opvoeding/Voeding en beweging

Voeding en beweging

Wil jij starten als kinderverzorger? Zorg er dan zeker voor dat je alles kent over gezonde voeding en beweging voor kinderen. Tijdens deze leerrijke lessen brengt je docent je heel wat essentiële kennis bij die je meteen kan toepassen.

alles over voeding & beweging

kinderen gezonder maken

veelzijdig kinderverzorger

kinderen en ouders begeleiden

les van topopvoeders

van voeding tot yoga

verschillende opvoedtechnieken

praktijkgerichte opvoedlessen

voor een gezonde opvoeding

waardevol educatief diploma

allCoursesWithinSubtheme Voeding en beweging

Kindercoach, cpProfessionWithFuture

Volg deze opleiding en word een krak in je vak als Kindercoach.

Kindervoedingsadviseur, kinderen laten smullen van gezonde maaltijden

Volg les in je eigen regio. Kom alles te weten over gezonde voeding voor je kind.

Kinderyoga Instructeur

Kinderyoga Instructeur, cpProfessionWithFuture

Schrijf je in voor de cursus Kinderyoga Instructeur en start je eigen bedrijf.

Moeder- en Baby Yoga

Moeder- en Baby Yoga, cpProfessionWithFuture

De praktijk leren in de lessen, en rustig thuis de theorie doornemen?

availableVia

Ouder-kind Yoga

Ouder-kind Yoga, cpProfessionWithFuture

Wil je een praktijkgerichte cursus volgen bij een professionele, bevlogen docent?

availableVia

beSureOfYourFuture

Niet iedereen heeft tijd om uit te zoeken wat het beste dieet is voor hem of haar, laat staan voor hun kinderen. Een nanny of een kindervoedingsadviseur is dan al snel de oplossing. Als voedingsdeskundige help jij mensen door gepersonaliseerde voedingsschema op te stellen en gericht voedingsadvies te geven. Zo verander je levens en zorg je voor gezonde kinderen en een gezond gezin.

Tegenwoordig vind je op het internet duizenden verschillende theorieën over wat gezond is en hoe je het snelst kan afvallen. Iedereen waant zich een expert en dat maakt het soms moeilijk om te bepalen welke info je moet geloven en wat onzin is. Een voedingsdeskundige helpt je door de bomen het bos te zien en geeft gericht en persoonlijk advies. Alleen zo kunnen mensen zeker zijn dat ze het dieet volgen dat bij hen past. - employerSpeaks

trendsCapitalized

Dé trend van nu is het keto-dieet. Bij het ketogeen dieet is het de bedoeling weinig koolhydraten te eten en in de plaats ervoor te zorgen dat 60 tot 80 procent van je totale calorie-inname uit vetten bestaat. Dat klinkt misschien vreemd, omdat we vetten gewoonlijk associëren met bijkomen, maar het werkt echt. Het dieet brengt je lichaam in ‘ketose’, omdat je de natuurlijke brandstofbron, koolhydraten, wegneemt. En daardoor verbrand je sneller vet. Kook je keto voor kinderen? Dan beroep je je best even op onze cursus kindervoedingsadviseur.

Voeding en beweging, hundredPercentOfTheTime

Consumenten blijven zoeken naar alternatieven voor vlees. Merken en retailers proberen ervoor te zorgen dat deze alternatieve gemakkelijker te vinden zijn. Vandaag zijn er meer plantaardige opties dan ooit tevoren, vooral als het gaat om eiwitbronnen. Hoewel ze niets nieuws zijn, worden mensen zich steeds bewuster van de herkomst van voedsel en daarom zullen plantaardige eiwitten in de toekomst nog meer in de belangstelling komen te staan.

Ik ging een half jaar geleden als zelfstandige voedingsdeskundige aan het werk. Ik help voornamelijk klanten gezonder leven en een balans te vinden tussen hun lichaam en hun geest. Ik volgde de allround opleiding Voedingsdeskundige en ging meteen na het behalen van mijn diploma aan de slag. Het is heerlijk om met mensen bezig te zijn en echt een impact te hebben op hun leven. - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Onze cursussen opvoeding willen ouders en zorgverleners optimaal voorbereiden op de zorg van een kind. Voeding is daarbij een van de belangrijkste factoren. Samen met beweging is het wat de gezondheid van een kind bepaalt. Deze opleidingen leren je alle wat je nodig hebt om te slagen in jouw leven en alles wat de kinderen in jouw buurt helpt om zelf ook gezond en gelukkig te leven.

niceToKnowHeader

• Een goed begin om natuurlijker te eten, is om eten te kopen dat in het huidige seizoen geoogst wordt. Dat vraagt minder energie dan groenten en fruit dat uit een verwarmde kas komt.
  • Koop lokale producten. Voor die producten is er minder energie nodig geweest om ze te verspreiden.
  • Maak zelf je eten klaar. Zo ben je zeker dat het vers is en wat er juist in zit. In kant-en-klare pakketjes weet je nooit hoe ze juist bereid zijn.